Tiszavirágzás 2015

Utoljára 2011-ben sikerült Tiszavirágzás idején horgásznom, ezért eldöntöttem, idén ha csak egy estét is, de a szőke folyón fogok tölteni. A ritkán repülő rovarok 🙂  megérdemelnek ennyi áldozatot…

… Tervem össze is jött meg nem is. Hét elejétől kezdve, amikor is Jani szólt, hogy repül a kérész, minden reggel izgatottan nyitottam meg az időképet, remélve, hogy a jó idő kitart szombatig. Teltek-múltak a napok, szerdán és csütörtökön már tömegesen lepték el a vízfelszínt, péntekre meg rossz időt jósoltak. Nem csoda, ha péntek este egyből rossz gondolataim támadtak, amikor megláttam a telefonomon pirosló nem fogadott hívást. Jani hívott. Péntekre eltűntek a kérészek…  bár halat még így is fogott.

Jani csütörtök esti képe:

Szombat reggel gyorsan kötöttem két szaloncukorlegyet és összepakoltam a halesélyes apró wobblereimet. Délután lezavartam egy örökkévalóságnak tűnő másfél órás autókázást, egy késői ebédet és már indultam is az 5 órára megbeszélt találkozóhelyre. Előtte még megkérdeztem a cirmost, hogy hozzak-e neki halat….

…mire ő unott fejjel elnézett balra… szóval ne…

6 órakor már a nyerő hely felé tartottunk. Egy-két kóbor kérészt láttunk ekkor még csak, szedést meg egyet sem, de már ez a pár rovar is több, mint ami tegnap mutogatta magát. Reménykedésem nem volt hiábavaló, negyed órán belül már el is könyvelhettem az első kapásomat, majd következő dobásra az első balinomat is. Még néhány dobás és egy újabb balint ragadtam tarkón. (Lehet, hogy a két fotón pont ugyan az a hal van 🙂 )

A kérészek közben csak nem akartak gyűlni, ezért visszamotoroztunk az előbbi nyerő pálya tetejére. Láthatóan a  potya lakomára érkező halakat most nem zavarta se a motorcsónak zaja, se az általa keltett hullámzás, mert pár dobáson belül kilós jász verte le a sodrásnak felfelé dobott wobbleremet. Kapás után egyből feldobta magát víztetőre és ott rázta magát, szóval tipikus jászos védekezésével, már az első pillanatban elárulta kivel van dolgom. A még mindig tesztelés alatt álló 6-os nano jól bírta a dolgot. Komolyan, még a végén megtérek, annyira jók a tapasztalataim eddig ezzel az olcsó, tekercseltetett, sárga nanoval.

A hasi horog csúnya sebhelyet rajzolt a mohó hal bal orcájára, ezért arra jutottunk Janival, hogy ő inkább megeszi ezt a halat. Na jó, nem ezért. Minden esetre ez a pikkelyes most pont úgy került vissza a vízbe, mint az imént kikerült belőle, behálózva.

A folytatásban Jani élethű, röpképes kérész-legyével riogatta a halakat. Elég sok kapása volt rá, de a halak valamiért túl óvatosak, gyanakvóak vagy egyszerűen csak kicsik voltak.

A kapásokat látva én is megpróbálkoztam egy UL balinlegyes kombóval. Bár a légyemre nem érkezett egyetlen érdeklő sem, de az ultra light balinólomként használt, olajzöld gumihalra (3 gramm) elég sok támadást kaptam. Egy sem akadt meg, így sose derül ki kik voltak a tettesek.

Közben azt majdnem elfelejtettem megemlíteni, hogy a késő délutáni, kora esti fények, esőfelhőkkel vegyítve, mennyire széppé tudják varázsolni még a legunalmasabb Tiszapartot is.

A nagy fotózkodás közben szinte alig vettük észre, hogy elmúlt a rajzás, mint ahogy az a néhány, idegesen köröző, kérészre éhes, szárnyas fenevad (sirály) sem akarta felfogni, hogy mára nem jut bőségtál vacsorára, csak zsíros deszka, és az is csak hagyma és paprika nélkül.

Elővettem hát a harcsázó cuccomat és egy élénkebb színű balingyilkos boblert kötöttem a 20-as fonott végébe. Ha valaki sokkalná a 20-as fonottat, akkor az nézze meg mekkora fenevadak élnek erre felé. Na ugye, hogy kell az. 😛

Szép ez a hal. Nem hosszra, színre.

Rohamosan közeledett az éjszaka, de még mindig világos volt. Ilyen ez a július vége. Sokáig fent kell maradni annak, aki harcsát akar fogni, mi pedig nem maradtunk. Épp addig, hogy a teljes sötétség beálltával, a nap legszebb balinja felavathassa a harcsázó válogatottam legújabb darabját. Ha a hal méretei és a 20-as fonott nem is voltak összhangban, azért a partszéli brutálisan ilyesztő, fröcskölős kapása és a bevágást követő pár másodpercig tartó remény, hogy harcsát akasztottam mindig jó élmény.