Majális a mólón

Május 1 nem csak a munka ünnepe, a pergetőké is. Meg persze a szereteté… 🙂 A süllő, balin és sügértilalom lejárta miatt izgatottan állítottam le autómat a balatoni nyaralóövezetben. Egyik cimborámtól kaptam meghívást a tavaly felfedezett balinbányájukba. A 11 órás érkezésen lehet, hogy sokan megrökönyödnek, de van rá reális magyarázatom. A Balatonra kiadott napijegy 24 órás érvényességi idejénél tisztességesebb megoldást nem tudok elképzelni, egy ideális világban csak ilyen napijegyek léteznének. Szóval a rendelkezésünkre álló 24 óra alatt 4 rövidebb pergetést terveztünk. A terv az volt, hogy a délutáni sügerezést, egy balinos-süllős este, egy hajnali balinozás és egy délelőtti sügerezés követi. Lassan megszokom már, hogy ha a Balatonra megyek, elromlik  az idő, de ez a mostani, azért már tényleg túlzás volt egy kicsit. Pénteken 11-kor napsütésben, nyíló virágok és elviselhető szél fogadott. Tiszta tavasz.   Egy bő órán belül, mire kiértünk beborult az ég és a szél is viharossá erősödött. Ez utóbbi egyébként egész hétre jellemző volt, így meg sem lepett, hogy a mólón kívüli nyílt víz, a szokásos türkiz szín helyett inkább az áradó Tiszáéra hasonlított. Volt már rosszabb is, gondoltuk még ekkor és lelkesen kezdtük dobálni a móló számtalan lehetséges haltartó helyét. Egy nem sokkal utánunk érkező helyi horgász fél órán belül megakasztott 40-es forma süllője még tovább fűtötte a kezdeti lelkesedésünket. Az addig eredménytelen sügerezést félbehagyva én is “süllős” gumihalat tűztem a jighorgomra. Fél óra eseménytelen dobálás után, amikor már felváltva húztam a sügeres és süllős gumikat, végre megszánt egy hal. Egy sügér lehetett, talán, viszont ez már sosem derül ki, mert a zavaros vízben leakadt mire megpillanthattam volna. Természetesen a leakadt hal után szétdobáltam a kapást adó helyet és környékét, de még rávágásig sem jutottam. Nem úgy, mint az újra kapocsba kerülő hófehér kopytoval. Egy gyönyörű színezetű köves szánt meg.   Imádom ezt a halat, főleg az ilyen szép mintázatú példányokat. A fényképek adatait nézegetve itt most egy újabb eseménytelen órát éltünk át, a valóságban, a brutálissá erősödő szélben ez sokkal többnek tűnt. Bő két óra alatt rajtunk kívül 6 pergetőhorgász jött ki, unta meg a pecát és ment haza, de mi kitartottunk. És kitartásunk gyümölcse mi lett azon a pecán. Hát ez a “monster” sügér, ami a szörnyű jelzőt nem a mérete, sokkal inkább a hadirokkant kinézete miatt érdemli ki tőlem. (Ekkor még nem hittem, hogy van ennél csúnyább hal a Balatonban, de a másnapi angolna még erre is rátett egy lapáttal. De az egy másik történet.) A szörnysügér lakhelyét egy tenyérnyi, pocakos, igazán szép sügérrel osztotta meg… itt most jönne a fotó, de a rövid, délutáni peca szomorú végszavaként ez a halam is leakadt. Az esti pergetés. Hát, igen, ő, az esti pergetés… az is volt. Első dobásra süllőt, vagy süllőnek érződő halat (vagy akadó) akasztottam. Láttunk összesen 5 balinrablást, amiből egyik balin meglett. Egyéb említésre méltó esemény, a brutális szélen kívül nem volt. Illetve a balinhoz még van egy rövid sztorim. A roppant szeles, délutáni peca utáni grillezésen osztottam azt észt, hogy a Balatonban nincs kisméretű balin. Vagyis van, ez egyértelmű, de nem lehet fogni csak véletlenül. Számtalan szóbeli példával illusztráltam a teóriámat, amit pár órán belül az egyik új wobblerem tesztelése közben  romba is döntöttem. Először nem jöttem rá, hogy min röhögnek a többiek, miközben a balinocskámat próbálom lefotózni, de visszaengedés közben elég gyorsan leesett a tantusz…. mindegy, ezt már úgysem mosom le magamról. És végül, egy kis előzetes a másnapi pecából: brutálisról viharossá enyhülő, áztató esővel kiegészülő szél, biciklisek, nimfák, huszárok és plasztikevő-zombi angolna… 😉