EZ braid és Sony HDR AS20 teszt a Benta Tavakon

Sok szempontból volt első a mai horgászat. Idén először jutottam le a vízpartra, most próbáltam ki először élesben a Sony akciókamerámat (videó hamarosan), és az előző bejegyzésemben szereplő fonottat is első alkalommal izzasztottam meg…

Az évadnyitó pergetésre Andris cimborám és – a női horgászat népszerűsítése érdekében – párja, Tündi is elkísért. Tél révén nem terveztünk túl korai kezdést, amit később sem bántunk meg, még annak ellenére sem, hogy 9:30-kor verőfényes napsütésben állítottuk le négykerekű járgányainkat. Csukafogás szempontjából a ragyogó napsütés nem sok jót ígért, maradt hát a reménykedés délutánra jósolt felhősödében és persze ez egyre erősödő szélben. Hisz tudjuk, “No wind, no pike!”

Igen, PIKE! Csuka! Így tilalom idején. Etikátlan? Egy mesterséges tóba telepített csukapopulációt aligha a természetes ívás tartana fent, ezért a tilalmi időszak is csak egy felesleges intézkedés lenne. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy jobb ez így. Ugyanis amíg tilalmi időben van hova menni, addig a kisördög sem visz senkit kísértésbe. A természetes vizeken pedig, csukamama és csukapapa teljes nyugalomban, horgászoktól mentesen tarthatja meg az ilyenkor épp aktuális évi nászát.

A zsinórteszt

Mielőtt pontosan délben megérkeztek a remélt felhők és velük együtt az első csukák is, egy véletlen “találkozásnak” köszönhetően, tökéletes lehetőségen adódott az új zsinór tesztelésére. Már az összes létező gumiherkentyűmet felaggattam a drótelőke végébe, mikor a tűző napsütésben olykor-olykor beváló támolygók kerültek sorra. Egyszer csak, a nagyon sokadik dobásra egy elnehezedős kapásra vághattam be. Az akasztást bizonyára megérezte ellenfelem, mert egy röpke 10 méteres kirohanás volt a válasz. Nagy csukát sejtve elindítottam a kamerát. Közben halam megállt egy helyben és gyanús pumpáló mozgást kezdtem el érezni. Rögtön tudtam, hogy kabátba akasztottam valamit és ez a fárasztás alatt egyre biztosabbá vált, de egy-egy “tökéletesen harcsásan” kivitelezett kirohanás néha azért felcsillantotta egy esetleges nagybajszú reményét. A fárasztás vége felé mikor már csak egy helyben pumpált a hal tudtam, hogy egy böszme békés jószággal van dolgom. Vele.

A zsinór egy óra horgászat és egy brutál erős ponty “Rückwarts”-ben történő kifárasztása alatt jelesre vizsgázott, de a java még hátra volt. Azt hozzáfűzném, hogy tegnap este eleve nem sikerült feltöltenem rendesen a dobot, egyrészt, mert ez a zsinór tényleg közel lehet a rá írt átmérőhöz, másodsorban pedig elfelejtettem alátétzsinórt venni. 🙂 Ennek ellenére hihetetlen nagyot tudtam dobni, ezzel a vékony kanóccal, még 6 órányi folyamatos pergetés után is, mikorra lekopott róla a – remélem csak a színezésért felelős – bevonat. Először az alábbi képen látható golyócskákban gyűlt össze ez, a kezet és gyűrűket egyaránt befogó színezék, majd egyszerűen csak kifehéredett az első tíz méter, na, van ilyen! 😛 Az, hogy az erősségéből is vesztett volna, nem tűnt fel.

Összegzésül: jól dobható, mert vékony, ereszti a színét (de nagyon) ennek ellenére erős marad!

A böszme potyka után (bár előtte már vagy százat dobtan a kanállal) három dobáson belül még két bajuszos verte le a kanalat. Az első megint csak a farkával, a második viszont már a fejével támadt neki. Utóbbiról lőttem csak képet, igaz rögtön két darabot. Ezen a ponton rá kellett jönnöm, hogy ma ezen a tavon ez a drillinggel szerelt csali egy veszélyes és sportszerűtlen fegyver, ezért gumira váltottam.

A csukák 1. támadása

Most ugrok egyet az időben. 12.00 – 13.00: izgalmas időszak; 3-an 6 csukát tereltünk partra.

Andris -Tündi: 1 – 0

Andris – Tündi 1:1

Andris – Tündi 2:1

Andris – Tündi 2:2 (a családi csuka)

A csukák végső támadása

15:00 – 16:00, Andris (6) elhúzott, Tündi (4) szorosan a nyomában, nekem (3)csak egy jutott, de mekkora!

Majd elfelejtettem, egyik csukánk ezt hordozta oldalában, ettől függetlenül étvágyánál volt.

Viszlát Benta Tavak, jövünk még!